

2024-2028 STRATEJİK PLANI
Sunuş
Çok hızlı gelişen, değişen teknolojilerle bilginin değişim süreci de hızla değişmiş ve başarı için sistemli ve planlı bir çalışmayı kaçınılmaz kılmıştır. Sürekli değişen ve gelişen ortamlarda çağın gerekleri ile uyumlu bir eğitim öğretim anlayışını sistematik bir şekilde devam ettirebilmemiz, belirlediğimiz stratejileri en etkin şekilde uygulayabilmemiz ile mümkün olacaktır. Başarılı olmak da iyi bir planlama ve bu planın etkin bir şekilde uygulanmasına bağlıdır.
Kapsamlı ve özgün bir çalışmanın sonucu hazırlanan Stratejik Plan okulumuzun çağa uyumu ve gelişimi açısından tespit edilen ve ulaşılması gereken hedeflerin yönünü doğrultusunu ve tercihlerini kapsamaktadır. Katılımcı bir anlayış ile oluşturulan Stratejik Plânın, okulumuzun eğitim yapısının daha da güçlendirilmesinde bir rehber olarak kullanılması amaçlanmaktadır.
Belirlenen stratejik amaçlar doğrultusunda hedefler güncellenmiş ve okulumuzun 2024-2028 yıllarına ait stratejik plânı hazırlanmıştır.
Bu planlama; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereği, Kamu kurumlarında stratejik planlamanın yapılması gerekliliği esasına dayanarak hazırlanmıştır. Zoru hemen başarırız, imkânsızı başarmak zaman alır.
Okulumuza ait bu planın hazırlanmasında her türlü özveriyi gösteren ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan idarecilerimize, stratejik planlama ekiplerimize, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz Strateji Geliştirme Bölümü çalışanlarına teşekkür ediyor, bu plânın başarıyla uygulanması ile okulumuzun başarısının daha da artacağına inanıyor, tüm personelimize başarılar diliyorum.
Halil AYAZ
Okul Müdürü
İçindekiler
BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ5
Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler. …….8
GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi17
BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER. 23
BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER. 26
TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM... 27
TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI 30
TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE. 34
BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ
2024-2028 dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır.
Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.
STRATEJİK PLAN ÜST KURULU
Üst Kurul Bilgileri |
Ekip Bilgileri |
||
Adı Soyadı |
Unvanı |
Adı Soyadı |
Unvanı |
Halit SERCAN |
Okul Müdürü |
Halil AYAZ |
Müdür yardımcısı |
Halil AYAZ |
Müdür Yardımcısı |
Erdoğan TÜRK |
Öğretmen |
Sadık ŞENTÜRK |
Öğretmen |
Duygu YELKEN |
Öğretmen |
İbrahim KOYUNCU |
Okul Aile Birliği Başkanı |
Cevriye KAYA |
Öğretmen |
Hülya YILDIZ |
Okul aile birliği yönetim kurulu üyesi |
Sevilay YENEN |
Öğretmen |
Selma DEMİRTAŞ |
Okul aile birliği yönetim kurulu üyesi |
Alev KATRANCI |
Öğretmen |
|
|
Özer KIRSOY |
Gönüllü veli |
|
|
Orhan CEVİZ |
Gönüllü veli |
BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ
Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.
Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.
Okulun Kısa Tanıtımı
Salihli Ticaret ve Sanayi Odası Ortaokulu, 2024-2028 Stratejik Planı hazırlanırken Stratejik Plan Hazırlama ekibi olarak bu alan da Müdürlüğümüzün Tarihsel Gelişimi, Yasal yükümlülükleri ve Mevzuat Analizi, Faaliyet alanları – ürün ve hizmetlerin ilişkilendirilmesi, paydaş analizi ve Kurum içi ve dışı analizler yapılmıştır.
SALİHLİ TİCARET VE SANAYİ ODASI ORTAOKULU
Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.
Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.
Okulun Kısa Tanıtımı *[FI1] Okulumuz 1960 yılında 15346 metrekare alanda Misak-ı Milli İlkokulu olarak açılmıştır. 1998 yılında Salihli Ticaret ve Sanayi Odası'nın katkılarıyla bugün kullandığımız binamız yapılmış ve Salihli Ticaret ve Sanayi Odası İlköğretim Okulu Olarak Eğitim - Öğretime devam etmiştir. 2012-2013 Öğretim Yılından itibaren Salihli Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu ve Ortaokulu haline dönüştürülen okulumuzun İlkokul kısmına 3 köyden ( Allahdiyen, Gökköy ve Karaağaç) 27 öğrenci taşınmaktadır. 16 dönüm arsası ile 2. katını Salihli Ticaret ve Sanayi Odası Ortaokulu’nun kullandığı binanın birinci katında 9 derslikte eğitim yapılmaktadır. 9 derslik, arşiv, kütüphane, kız soyunma odası ve erkek soyunma odası ve kantin imkanlarımız vardır. Okulumuzda; bir Müdür, bir Müdür Yardımcısı, 8 Sınıf ,2 Okulöncesi ve 1 İngilizce Öğretmeni görev yapmaktadır.
.Normal eğitim yapılmaktadır.Derslik başına ortalama 18 öğrenci bulunmaktadır.Eğitim öğretim bilgi teknolojileri ile desteklenmektedir.Bütün sınıflarımızda akıllı tahta bulunmaktadır. Öğrencilerimizin bilgi ve görgülerini arttırmak için sürekli geziler tertip etmekteyiz.Bina olarak betonarme yığma binadır.
Okulumuz çevre ile iyi ilişkiler içerisinde olup okul-veli-öğrencilerle birlikte başarının arttırılması için iş birliği yapılmaktadır. Okulumuzun tüm öğretmenleri, olarak öğrencilerimizin iyi bir geleceğe sahip olması için çözümün eğitim olmasına inanıyoruz ve bu yönde gayret gösteriyoruz. 2023-2024 öğretim yılı 1. Dönem itibariyle ana sınıfı dahil 181 dir.
Okulumuzun bina durumu ve özellikleri bakımından okul binası betonarme şeklinde yapılmış olup iki katlıdır. İlk katta İlkokul sınıflar, öğretmenler odası, öğrenci tuvaletleri, Müdür Yardımcısı odası ve Hizmetli dinlenme odası bulunmaktadır. 2.katta ise Ortaokul sınıfları, Müdür odası müdür Yardımcısı odası, tuvaletler bulunmaktadır. Ayrıca Dışarıda Yemekhane ve Okul Kantini bulunmaktadır. Okul ilk olarak Kömür Kaloriferli olarak faaliyete ısınmayı sağlamaktadır.
Bahçemizin durumu ise okul bahçesi oldukça geniş olup spor sahaları bulunmaktadır. Bahçe ihata duvarı yapılmış olup zaman zaman da onarılarak bahçenin bakımı ve güvenliği sağlanmaktadır.
[FI1](Okulun kısa tanıtımı bölümünde veli, öğrenci, öğretmen ve diğer paydaşlar için önemli olan hususlar ile faaliyetlere ilişkin kısa bir bilgilendirme yapılması beklenmektedir.
Alınan ödüller, başarılar, başarılı ve farklı uygulamalara yer verebileceğiniz tanıtım bölümünün iki, üç sayfadan fazla olmamasına dikkat edilmesi gerekmektedir.)
GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi
Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.
Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.
İçsel Faktörler
Güçlü Yönler
Öğrenciler |
· Öğrencilerin kullanımına ve sosyalleşmesine yönelik çok sayıda sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif imkânların bulunması · Nitelikli ve düzenli eğitim ve etkinlikler düzenlenmesi |
Çalışanlar |
· Kurum yöneticilerinin deneyimli ve işbirliğine yatkın olması · Teknolojiyi kullanabilen genç bir eğitim kadrosunun olması · Yardımcı personelin yeterli olması |
Veliler |
· Velilerimiz eğitim sürecinde öğretmenlerimizle ve okul yönetimi ile iş birliği içinde olması. · Okul –Aile Birliğinin okula karşı duyarlı olması |
Bina ve Yerleşke |
· Okul binamızın düzenli, temiz ve bütün imkânlarının yeterli olması. |
Donanım |
· Bilişim altyapısının olması ve kullanılması · Güçlü ve köklü bir yapıya sahip olması |
Bütçe |
· İlçe Milli eğitim müdürlüğümüz kırtasiye, temizlik vb ihtiyaçlarımızı karşılaması. |
Yönetim Süreçleri |
· Yönetim süreçleri içerisinde öğretmenlerimizin, öğrencilerimizin ve velilerimizin görüşleri alınarak başarılı bir yönetim süreci olması. |
İletişim Süreçleri |
· Etkili iletişim kullanımın yeterli olması. |
vb |
|
Zayıf Yönler
Öğrenciler |
· Eğitim materyallerinin yeterince güncel olmaması |
Çalışanlar |
· Okulumuzda rehber öğretmenin olmaması |
Veliler |
· Veli- okul işbirliğinin istenilen düzeyde olmaması |
Bina ve Yerleşke |
· Şehir merkezine uzaklık nedeniyle sosyal faaliyetlere katılımın düşüklüğü |
Donanım |
· Okulun spor salonunun olmaması |
|
|
Yönetim Süreçleri |
· Elektrik sisteminin yetersizliği. · Okul güvenliğinin yetersiz oluşu. |
İletişim Süreçleri |
|
vb |
|
Dışsal Faktörler
Fırsatlar
Politik |
· Girişimcilik konusunda farkındalığın artması |
Ekonomik |
· Proje ve bilimsel etkinliklerin çeşitliliğinin artması,
|
Sosyolojik |
· Okul ve çevresinin kalkınmasını sağlamaya yönelik projelerin teşvik edilip yaygınlaştırılması |
Teknolojik |
· Sağlıklı internet bağlantısının olması |
Mevzuat-Yasal |
· MEB’İN kalite ve misyon farklılaşması konusundaki yeni düzenlemeleri |
Ekolojik |
|
Tehditler
Politik |
· Eğitim politikalarında yaşanan değişimlerin eğitim kalitesini olumsuz etkilemesi |
Ekonomik |
· Velilerin ekonomik durumunun düşük olması |
Sosyolojik |
· Okulun fiziksel donanımının yetersiz olması |
Teknolojik |
· Öğrenciler tarafından teknoloji kullanım seviyenin düşük olması |
Mevzuat-Yasal |
· Eğitim öğretim çalışmalarının desteklenmesi konusunda mali mevzuatın getirdiği kısıtlar |
Ekolojik |
· Okul-veli–öğrenci işbirliklerinin yeterli düzeyde olmaması |
Gelişim ve Sorun Alanları
Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.
Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.
Eğitime Erişim |
Eğitimde Kalite |
Kurumsal Kapasite |
Okullaşma Oranı |
Akademik Başarı |
Kurumsal İletişim |
Okula Devam/ Devamsızlık |
Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Gelişim |
Kurumsal Yönetim |
Okula Uyum, Oryantasyon |
Sınıf Tekrarı |
Bina ve Yerleşke |
Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler |
İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme |
Donanım |
Yabancı Öğrenciler |
Öğretim Yöntemleri |
Temizlik, Hijyen |
Hayat boyu Öğrenme |
Ders araç gereçleri |
İş Güvenliği, Okul Güvenliği |
|
|
Taşıma ve servis |
Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.
Gelişim ve Sorun Alanlarımız
1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM |
|
1 |
Okul öncesi eğitimde devam/devamsızlık bilincini geliştirmek |
2 |
Oryantasyon çalışmalarının çeşitlendirilmesi, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması |
3 |
Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin uygun eğitime erişimi
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE |
|
1 |
Öğrencilerin becerilerine uygun kaliteli eğitim ortamı oluşturulması |
2 |
Öğrenci gelişimini destekleyici rehberlik faaliyetleri |
3 |
Öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitimler |
4 |
Eğitim öğretim sürecinde sanatsal, sportif ve kültürel faaliyetler |
5 |
Eğitimde farklı yöntem ve tekniklerin kullanılması |
6 |
Okul öncesi eğitimde materyal kullanımı |
7 |
Eğitimi destekleyecek ve geliştirecek projeler geliştirme |
8 |
|
9 |
|
10 |
|
3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE |
|
1 |
Kurum içi iletişimi güçlendirecek etkinlikler yapılması |
2 |
Demokratik yönetim anlayışının geliştirilmesi |
3 |
Öğretmenlere yönelik fiziksel alanların oluşturulması |
4 |
Donanım ve finansal kaynakların daha iyi yönetilmesi |
5 |
İş güvenliği ve sivil savunma bilincinin oluşturulması |
6 |
Servis yolunun güvenliğinin sağlanması |
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
|
BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER
Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır.
MİSYONUMUZ
Eleştirel düşünebilen ve çözüm odaklı, kişisel ve mesleki alanda kendini sürekli yenileyen, doğaya duyarlı, yaratıcı ve farklılıklara saygı gösteren bireyler yetiştirmeyi,
Bilime ve sanata evrensel düzeyde katkı sağlayan, disiplinlerarası ve etik değerleri gözeten araştırmalar yapmayı,
Sosyal sorumluluk bilinci ile dünya ve ülke sorunlarına duyarlı, kamu yararını gözeten ve bulunduğu bölgenin kalkınmasına-gelişmesine katkıda bulunan hizmetler sunmayı,
Çağın gereklerine ayak uydururken kendilerini e-güvenlik ve siber zorbalık konusunda koruyabilmelerini ve bilinçlenmelerini görev edinmiştir.
VİZYONUMUZ
Nitelikli araştırmalar yapan, kalite kültürünü içselleştirmiş, bilgi ve yetkinliklerini insanlık ve ülke yararına kullanan ve evrensel düzeyde fark yaratarak geleceğe yön veren yenilikçi okul olmaktır.
TEMEL DEĞERLERİMİZ
1) Etik değerlere bağlılık: Okulumuzun amaç ve misyonu doğrultusunda görevimizi yerine getirirken yasallık, adalet, eşitlik, dürüstlük ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda hareket etmek temel değerlerimizden biridir.
2) Cumhuriyet değerlerine bağlılık: Cumhuriyete ve çağdaşlığın, bilimin ve aydınlığın ifadesi olan kurucu değerlerine bağlılık en temel değerimizdir.
3) Akademik özgürlüğe öncelik verme: İfade etme, gerçekleri kısıtlama olmaksızın bilgiyi yayma, araştırma yapma ve aktarma özgürlüğünü garanti altına alan akademik özgürlük; okulumuzun vazgeçilmez temel değerlerinden biridir.
4) Etik değerlere bağlılık: Okulumuzun amaç ve misyonu doğrultusunda görevimizi yerine getirirken yasallık, adalet, eşitlik, dürüstlük ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda hareket etmek temel değerlerimizden biridir
5) İnternet Güvenliği: Amacımız, öğrencilerimizin ve velilerimizin internet üzerinden gelebilecek her türlü tehdit ve tehlikeye karşı bilinç kazanmaları ve kendilerini korumaları için gerekli önlemleri almayı öğrenmeleridir.
6) Liyakat: Kamu hizmetinin etkinliği ve sürekliliği için, işe alım ve diğer personel yönetimi süreçlerinin; yetenek, işe uygunluk ve başarı ölçütü temelinde gerçekleştirilmesi esastır.
7) Cumhuriyet değerlerine bağlılık: Cumhuriyete ve çağdaşlığın, bilimin ve aydınlığın ifadesi olan kurucu değerlerine bağlılık en temel değerimizdir.
8) Kültür öğelerine ve tarihine bağlılık: Cumhuriyet’in ve kültürel değerlerinin korunmasının yanı sıra okulumuzun sahip olduğu varlıkların da korunması temel değerlerimizdendir.
9) Saydamlık: Yönetimsel şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri temel değerlerimizdir. Öğrenci merkezlilik: Öğrenme-uygulama ortamlarında yürütülen çalışmaların öğrenci odaklı olması, öğrenciyi ilgilendiren kararlara öğrencilerin katılımının sağlanması esastır.
10) Kaliteyi içselleştirme: Araştırma, eğitim ve idari yapıda oluşturulan kalite bilincinin içselleştirilmesi ve sürekliliğinin sağlanması temel değerlerimizdir.
11) Katılımcılık: İyi yönetişimin vazgeçilmez unsurlarından birinin de katılımcılık olduğu bilinciyle, mali yönden planlama süreci, idari yönden karar alma süreci, kaliteli yönetim için paydaşlarla çalışma ilkesi Üniversitemiz için önemlidir.
12) Ülke sorunlarına/önceliklerine duyarlı: Bilinçli ve sahip çıkılacak öncelikli unsurlara duyarlı bir toplum oluşturmak için üniversite olarak üzerimize düşen görevi yerine getirmek temel ilkelerimizdendir.